Rasulullah SAW bersabda: “Sampaikanlah dariku walau satu ayat, dan ceritakanlah tentang Bani Israil tanpa perlu takut. Dan barangsiapa berbohong ke atasku dengan sengaja maka bersiaplah dia mengambil tempatnya di Neraka.” (Al-Bukhari)

Bagaimana nak buat kotak komen Blogspot seperti Facebook (Siri 1)

1. Dapatkan Facebook Application ID
  1. Klik link Facebook Developers Page

  2. Pada bahagian sebelah kanan web, klik My Apps dan pilih Add a New App
  3. Tunggu beberapa ketika, window popup akan keluar dan memaparkan pilihan platform kepada anda. Lihat bahagian bawah fragment, klik pada basic setup
  4. Isikan Display Name bagi aplikasi yang anda mahu bina, abaikan Namespace dan pilihan sama ada aplikasi ini aplikasi sebenar ataupun cubaan. Kemudian pilih kategori aplikasi anda. Admin memilih entertainment sebagai pilihan kategori. Boleh rujuk gambar dibawah.
  5. Jangan lupa klik Create App selepas anda isikan tempat kosong.

  6. Anda dikehendaki menjawab beberapa soalan untuk memastikan anda bukan robot. Jawab soalan berdasarkan soalan yang diberi. Setelah selesai menjawab soalan yang diberi, jangan lupa untuk klik button Submit.


  7. Gambar menunjukkan paparan Dashboard ataupun papan utama aplikasi anda.


  8. Copy aplikasi ID dan isikan App Domains, Contact Email dan Site URL seperti gambar dibawah. Save Changes dan klik link ini untuk step yang seterusnya.




Bagaimana nak buat kotak komen Blogspot seperti Facebook (Siri 1) Bagaimana nak buat kotak komen Blogspot seperti Facebook (Siri 1) Reviewed by Unknown on 12:07 AM Rating: 5

No comments: