Rasulullah SAW bersabda: “Sampaikanlah dariku walau satu ayat, dan ceritakanlah tentang Bani Israil tanpa perlu takut. Dan barangsiapa berbohong ke atasku dengan sengaja maka bersiaplah dia mengambil tempatnya di Neraka.” (Al-Bukhari)

Hajime No Ippo




Hajime no Ippo menceritakan tentang seorang pelajar sekolah menengah yang baik hati dan naif atau dengan kata lain yang lebih sesuai seorang yang polos. Ippo menghabiskan masanya dengan membantu ibunya  menyediakan perkhidmatan bot sewa kepada pemancing. Selama ia bersekolah, Ippo sering diganggu dan dibuli oleh rakan sekolahnya. Walaupun begitu, semangat serta keazaman Ippo untuk belajar diteruskan juga dan tidak pernah terdetik didalam hatinya untuk membalas perbuatan mereka.

Sehinggalah suatu hari semasa Ippo dibuli, dia diselamatkan oleh Takamura, seorang boxer daripada Kamogawa Gym. Secara tidak sengaja, Ippo telah memohon Takamura untuk mengajarnya menjadi seorang peninju. Dan seterusnya Ippo telah diterima masuk ke Kamogawa Gym, akhirnya disana Ippo belajar untuk membunuh rasa takut yang ada dalam hatinya agar tidak terus menerus dibuli oleh rakan sekolahnya.

Untuk mengetahui lebih lanjut tentang perjalanan seorang mangsa buli yang akhirnya telah dinobatkan sebagai juara Featherweight Japan, ikuti animasi Hajime no Ippo sekarang! Serius sangat seronok! Banyak pengajaran yang dapat kita adapt dalam urusan seorang Muslim yang baik!
Artist: Morikawa Jyoji Author: Morikawa Jyoji Genre: Action, Comedy, Shounen, Sports Type: Manga (Japanese) 

Klik link untuk mengikuti animasi Jepun ini http://gogoanime.io/category/hajime-no-ippo-
Alternative Name:: はじめの一歩; 第一神拳; Fighting Spirit; Hajime no Ippo. The Fighting!; HnI; Ippo; Ippo, la rage de vaincre; Knockout 



Hajime No Ippo Hajime No Ippo Reviewed by Unknown on 7:42 PM Rating: 5

No comments: